top of page
Obrázek autoraMarie Zachová

Expedice Rumunsko 10. - 23.8. 2024

Aktualizováno: 14. 9.

Je sobota, 10.sprna – dneska večer to vypukne, těšíme se na dobrodružství. Celkem nás vyráží 18 členů expedice.

Začínáme autovlakem Praha - Košice (odjezd v sobotu 22:13; příjezd další den ráno 9:00).

Celá parta se setkává v 18:00 h v Praze, vyzvedáváme si doklady k naložení a vyložení motocyklů. Naložit a upevnit motocykl si musí každý sám. Všechno je OK a včas zabezpečeno a tak si stíháme dát ještě pivko v nádražní restauraci. V pohodě se ubytujeme v lůžkovém voze, kde přečkáme cestu až do Košic.

Ráno snídaně ještě ve vlaku. V Košicích nás po vyložení čeká Olda, Jana, Petr a Eva Procházkovi, kteří přijeli autem. Máme před sebou náročnější přesun do města Turda - 440 km. Majitele hotelu na nás čekají s večeří, i když přijíždíme za tmy. V hotelu se k nám přidává i Fréma, který jel z domova po vlastní ose.

Ráno po snídani vše balíme a jedeme směr Salina Turda, kde si prohlédneme solnou jeskyni. Pak nás čeká přesun do města Sibiu, kde trávíme 2 noci. Tady byl maličko problém s ubytováním, protože bylo o pokoj méně, ale potíže jsou od toho, aby se vyřešily 😊

Po cestě častěji zastavujeme, protože teploty jsou okolo 38 stupňů.

Po večeři je malá oslava Janičky k narozeninám.

Následující den se parta rozděluje. Jedna část si jede prohlédnout pravoslavný klášter a vodopád Cascada Scorus Malaia (ujeto 289 km) a druhá část výpravy zamířila do bahenních lázní (ujeto 98 km).

Další ráno nás opět vítá slunná obloha a nás čeká Transfagarasan. Cesta je perfektní, plná zatáček a krásných výhledů, těším se také na medvědy, kteří jsou u silnice a čekají na turisty. Já jich napočítala 13 kusů, super.

Další ubytko máme v Milostea odtud odjíždíme směr Transalpina - nejkrásnější cesta přes vrchol Karpat. Silnice DN 67C spojuje města Novaci a Sebeş a překonává přitom majestátní Jižní Karpaty. V průsmyku Urdele dosáhne nadmořské výšky 2145 metrů.

Další den nás čeká hrad Hunedoara, cíl je ubytování ve městě Resita a prohlídka muzea parních lokomotiv.

9. den expedice jsou české vesnice směrem na Banát. Jako první jsme navštívili vesnici Eibenthal a tam také poobědvali. Všichni tu jsou vstřícní a mluví česky. Potom jedeme do vesnice Svatá Helena, což je zdejší nejstarší česká vesnice. Mají zde posvícení, které navštívil i pan Martin Půta (hejtman libereckého kraje) – s kterým jsme se potkali i my.

Další den jedeme směr Temešvár. Zde jsme navštívili prodejnu Indian. Dál už jsme vyrazili směr Maďarsko. Na hranicích jsme v úmorném vedru čekali víc jak hodinu, naštěstí ubytování je jen 10 km za hranicí. Hned po ubytování vyrážíme zchladit unavení do místních lázní, paráda.

Ráno pak vyrážíme směr Budapešť, kde se ubytováme v hotelu Anna. V tomto dni mají Maďaři státní svátek - den sv. Štěpána, zakladatele státu. Vyrazíme tedy do víru města, tam se trochu rozdělujeme a vyjíždíme lanovkou na Sandorův palác, sídlo prezidenta Maďarska. K příležitosti oslav je naplánovaný ohňostroj, který je půl hodiny.

Další den po snídani vyrážíme metrem a tramvají na prohlídku města. Po prohlídce jedeme do termálních lázní Széchenyiho, mají zde 15 vnitřních bazénů a 3 venkovní, ale i tak je tu narváno. Večeříme v hotelu Anna.

Ráno nás čeká přesun do Brna, ale ještě cestou se stavíme opět na prodejně Indián, kde nakupujeme trika a také děláme společné foto. Cesta po Maďarsku je nudná, nic moc záživného. Po projetí hranic se Slovenskem zastavujeme na brněnské přehradě, kde máme i ubytování. V Brně po večeři část expedice odjíždí taxíkem do města, do místní kavárny, (na moto celkem ujeto 347 km).

No a 14ti denní expedice Rumunsko 2024 končí. Ráno po snídani se rozdělujeme směr domov, někdo jede po dálnici, někdo kochačka po vedlejších 😊 Márty ještě zůstává, Smolíci si ještě jedou užít dne...

Velké poděkování patří Janě a Standovi za uspořádání expedice a zajištění krásné dovolené.

Já jsem najela celkem 3270 km

Vše proběhlo bez nehod a defektů, počasí nám přálo, bylo to bez deště.

Rumunské silnice jsou velice upravené, zato v Maďarsku je to horší.

Pro IMRG Prag Marie Zachová

79 zobrazení1 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

1 Comment

Díky za shrnutí vejletu. Hezky napsáno. Ještě jednou díky Kuncojc - skvělá práce !