Ahoj, něco málo o novém motocyklu Indian Challenger, který se u nás již brzy objeví.
Výrobce slibuje že na tomto stroji dojedeme dál a ve větším pohodlí než kdy jindy.
Zcela nový motor Indian Motorcycle PowerPlus, zatím největší kapalinou chlazený Indian motor, nabízí nejlepší výkon ve své třídě 90 kW (122 koní) a točivý moment 178 Nm při 3800 ot/min !
Tak to je opravdu něco !
Pořádná přední 43 mm vidlice se zdvihem 130 mm, odlehčený hliníkový rám a hydraulicky nastavitelný zadní tlumič Fox® se zdvihem 114 mm, zajišťují parádní manipulaci a stabilitu.
Přední kolo o průměru 19 palců, radiálně uchycené brzdy Brembo® poskytují vynikající brzdnou sílu a výkonné pneumatiky Metzeler® Cruisetec® o rozměru 130/60 nabízejí vynikající trakci.
Zadní kufry jsou voděodolné a jejich objem slibuje 68 litrů úložného prostoru.
Špičková ochrana proti větru s elektricky nastavitelným plexi štítem, maska je uchycena přímo k rámu, takže se nebude natáčet jak jsme zvyklí např. u Chieftainu nebo Roadmasteru.
Delší jízda v pohodlí s elektronickým tempomatem, plným osvětlením LED, ABS a bezklíčovým zapalováním.
Reproduktory s vysokým výkonem 100 wattů čistého zvuku, dynamický ekvalizér se automaticky přizpůsobuje hluku ze silnice, větru a motoru. Na obrazovce se zobrazuje volitelná navigace s aktuálními informacemi o provozu a počasí.
Jezdci si mohou přizpůsobit mapování škrticí klapky a kontrolu trakce výběrem jednoho ze tří jízdních režimů - Déšť, Standardní a Sport. Výsledek: jeden motocykl se třemi výraznými osobnostmi.
Koukněte na velmi zajímavé video o použité technologii Smart Lean Technology, která obsahuje ABS systém fungující v zatáčkách, kontrolu trakce či funkci Drag Torque Control, tedy dávkování točivého momentu.
Tak co na něj říkáte ? Pozoruhodný stroj !
Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost nějaké kilometry na Challenger v lednu :-) - pár poznatků. Jde o stroj pro sportovně založené jezdce, kteří chtějí vychutnat každou zatáčku, předjíždět i kde se nesmí ... a přitom potřebují odjet hoodně daleko. Motor tahá neskutečně, zrychlení 0-60 mil/h je 3,9 sekundy ! Podvozek a elektronika jsou super, náklonové senzory upravují trakci při brutálním výjezdu ze zatáčky nebo při brzdění, takže pokud nepřekonáte zákony gravitace, nemělo by dojít k pádu ;-) Co mne překvapilo - že ani v silném větru při testování motocyklu na mne v podstatě nefoukalo - aerodynamika výborná. V průběhu přelomu únor - březen máme první stroj objednán - těšte se - vyrozumím Vás !!!